1. Angyalföldi népiskola

2. Váci út 89 számú általános iskola

3. Károlyi Mihály Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakgimnázium

Budapest, Váci út 89, 1139

 

1. Angyalföldi Népiskola:

A Váci-út 89. sz. alatti épületben van Angyalföld legrégebbi, tehát első népiskolája, melyet a múltban hivatalosan „Angyalföldi elemi népiskolának neveztek. Az iskola 1883-ban létesült a Jordán Károly bőrgyáros, Váci-út 1631/69. hrsz. telkén.) iskola céljaira némileg megfelelő épületet emeltetett, de pincehelyiségeiben 1884. május 1-ig korcsma, majd utána szeszraktár volt,

1897-ben költözött át mai épületébe. Az épületet Honig Dezső fővárosi mérnök tervei szerint építették. Építése és berendezése 185423 frt. és 15 krajcárnyi összeget emésztett fel. Ebben az épületben is működött iparostanonc és továbbképző iskola is.

 

2. Váci út 89 számú általános iskola

Az Árpád hídfői lakótelep építkezése 1961-ben kezdődött. Épült itt többek között egy tizenhat tantermes általános iskola is, a Karikás - ma Hunyadi Mátyás Általános iskola - amelynek a második évétől 1/a osztályos diákja lettem  (1965-1966). Már a negyediket jártuk, amikor kora télen több új osztálytárs érkezett. Oka, hogy három darab száz lakásos panelház épült fel az Árpád híd északi feljárója mellett, Róbert Károly körúti számozással. A tanév második felében értesültünk  szüleinktől róla, hogy a tanév végétől a mi osztályunkat is átirányítják a Váci út 89 szám alatti iskolába. Hiába lett nagy felháborodás és egetverő tiltakozás ellene, de néhány, kellő hátsószéllel megtámogatott osztálytárstól eltekintve, kitették a szűrünket, mivel az iskola szűkké vált a kezelhetetlen nagyságúvá duzzadt létszámú nebuló számára.

Ekkor az iskola és a szülők összefogásával elkezdődött a lobbizás a Váci út-Dagály utca-Frangepán utca kereszteződésébe villanyrendőr telepítésére, sikerrel.

Nem volt nagy öröm a modern távfűtéses iskolából a szénfűtéses egérjárta iskolába átballagni: az első héten még egy síppal felszerelt egyenruhás rendőr is besegített a kezdő villanyrendőrnek.

Az épület egymástól elkülönült két iskolát rejtett magában: a normál- és a GyP-tagozatokat. A kerület legújabban épült iskolájából a legrégebbiben találtuk magunkat: erről mit sem tudtunk akkor. A gyerek olyan, hamar megszokja a változást. Itt kellett megküzdenünk az orosz nyelvvel, a fizikával és a kémiával. Akadt köztünk színjeles tanuló és a suliból végleg kimaradt diákok sora is. Adódott olyan angyalföldi szülő is, aki veréssel fenyegette meg az osztályfőnököt, aki ezt komolyan vette - erről több mint két évtized múltán beszélt az osztálytalálkozón. Mi kiskamaszok pedig szépen cseperedtünk, az osztálybulin szalagos magnóról szolt a korszak nyugati- és hazai zenéje.  A lányoknak gyakorlati tantárgyat  oktató, szemre való fiatal tanító néni lovagja Mercedes gépkocsival érkezett érte. Itt esett meg, hogy az egyik pedellus a gondnok lányát elvette feleségül. Velem folyamatosan meggyűlt az osztályfőnök baja, mert a hajam rálógott a fülemre. Hiába lett belőle perpatvar közöttünk, nem adtam be a derekamat: a lányok is erre bíztattak. Bár a tanórákon rendre cammogva haladt előre a Poljot karóra percmutatója, de egyszer csak ott találtuk magunkat a kiballagáson. Kissé meghatódtam ezen alkalommal és értelmezni kellett, hogy nyolc év után, egyikünk jobbra, a másik meg balra tart (1973).

Miután kiballagtunk a suliból máris kezdődött az átalakítás, mert szeptembertől már egy közgazdasági szakközépiskola várta a tanulóit: köztük volt az egyik volt nyolcadikos lány osztálytárs is.

 

 

3. Károlyi Mihály két tanítási nyelvű szakgimnáziuma

Intézményünk Budapest jól megközelíthető pontján – Angyalföldön, az Árpád-híd mellett, dinamikusan fejlődő közegben – található.

Az épület elhelyezkedése szimbolikus jelentőségű, hisz az értékőrzés mellett nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a modern, felgyorsult világ követelményeinek is megfeleljünk. Éppen ezért kiemelt figyelmet fordítunk az idegen nyelvek oktatására. Nálunk valamennyi tanuló két idegen nyelvet tanulhat, akár közgazdaságtan, akár ügyvitel szakágazaton tanul. Szakmai képzésünket angol és német partnerek bevonásával folyamatosan fejlesztjük, tanulóink egy része évente külföldi szakmai gyakorlaton vehet részt.

Iskolánk nevelőtestülete fiatal, de tapasztalattal bíró, dinamikus szemléletű csapat. A közös munka eredményeként számos oktatással foglalkozó mérésen és versenyen kiemelkedően jól szerepelnek tanulóink, mégis legfontosabbnak a humánus, támogató légkört tekintjük. Az oktató munka mellett a személyiségfejlesztést is kiemelkedő feladatunknak tartjuk.